Plecam prematur…

10 12 2008

Din ce in ce mai multa lume emigreaza, toti pe acelasi motiv: „in alta parte o sa fie sigur mai bine ca aici.” Problema e, atunci cand se pleci ca adolescent. Este cel mai aiurea, pentru ca e ingrozitor de greu sa te desparti de toti prietenii, scoala, parcurile si tot ce era in jurul tau.  Poate ca aveti, cei care cititi pe aici, un/o prieten(a) care au plecat.

Stefania, 16 ani, bucuresteanca, a plecat acum doi ani in Italia, cu parintii ei. Eu ma asteptam sincer, sa fie incantata, ca a plecat, ca a scapat de jegul asta de tara, uite ca nu a fost asa.

” eu mor de dor dupa prietenii din romania, nu se compara idiotii de italieni cu ce prieteni am eu acasa 😡 „ . Se pare ca oamenii nu sunt asa de sociabili acolo. Se pare ca tot noi, romanii, stim sa ne tinem prietenii aproape.

„nu e romania dar e ok”. Romania, nu e, e Italia. Dar sa fiu sincera, eu cand am fost in circuit acolo, eram super incantata, as fi vrut sa nu ma mai intorc. (recunosc am stat doar doua saptamani). Totusi, NU e ROMANIA!

” …daca am ocazia ma intorc oricand,dar sa fie o treaba sigura in romania” . In orice caz, in Romania nu se poate trai atat de usor ca acolo. Locurile de munca sunt mai greu de obtinut aici, este mult mai complicat decat credem noi.


Mi-e dor de ea, a trecut ceva timp de cand nu am mai vazut-o. Dar mi-a promis ca se intoarce in vara :-w si o sa iesim „ca intre fete, ca Tudor ne face morala” .

>:D<

Spuneti-mi ce credeti voi, cum e treaba cu plecatul asta? Ati pleca? Ati lasa totul in urma?

Eu sincer, da. Desi…mi-ar fi dor de unele persoane.

Acțiuni

Information

3 responses

10 12 2008
Kyouka_Suigetsu

Era o faza, ok, inca mai este, la mine la liceu, unde poti pleca pt un an intr’o alta tara. Like exchange students.

Ar fi misto, dar nu as vrea de loc sa plec acum. Am prietenii si familia aici. N’am nevoie de snobi din, sa zicem, Anglia, sa se holbeze la mine.

10 12 2008
Gogu

C pomenesti d el in fiecare subiect de pe blogu tau … 😐 :-w Muie ba :))

16 02 2009
Alina

Statul intr-o alta tara n-are nici o treaba cu ce scrii tu aici :). Nu te supara, ca n-o zic cu rautate. Inainte sa ajung in Germania (la modul sa locuiesc aici, caci ca turist e o cu totul alta treaba), imi imaginam si eu ca e usor sa-ti gasesti un job si tot asa.
Ei bine, nu e usor, iar procesul de recrutare de aici e mai laborios si mai detaliat decat cel din Romania.
Oricum, cu cat pleci mai devreme dintr-o tara, cu atat iti este mai usor sa te adaptezi in alta parte.
Cu cat pleci mai tarziu, cu atat mai mult o sa duci dorul prietenilor de-acasa. Si asta chiar daca tara in care te muti e mai ok decat cea din care ai plecat. O sa fie mereu altfel fata de lucrurile cu care ai fost tu obisnuit/a, de mediul in care ai crescut, si asta pentru ca barierele ridicate de diferentele culturale exista chiar si dupa desfiintarea granitelor.

Lasă un răspuns

